fredag 19. februar 2010

Tiden flyr, nå er det kun to uker igjen på barnehjemme!

Stine&Signe forteller:

Tiden FLYR SKIKKELIGT her i Kenya folkens…
Gjennom oppholde på barnehjemme har vi opplevd  og ledd UTROLI MYE! Kommentarer du får slengt i tryne, når du som minst venter det:

Når en sitter å mater en liten unge kl 8 om morgenen, og aner fred å ingen fare! Så sier en av de ansatte :Ka e alle dei røe prikkane i ansikte ditt?” Og før du får svart, svarer hun kjappt for deg : ” Er det kveser?..

Mandagen etter Mombasa møter en av oss dette: ”Hva har du spist på Mombasa?” DU e blitt så feide!!”

Men ærlighet varer lengst folkens;-)

De ansatte er noen herlige folk. Vi har hatt masse latterkramper sammen med dem. For eksempel når vi forteller om ting fra Norge, ler de bare. Klarer for eksempel ikke forestille seg snø.. Eller når det i lunch pausen flyr fugler som snapper mat (og vi er livredde) står de bare å ler av oss. Og, for eksempel når de bare kommer dansende inn på et rom å synger en beskjed til oss ender det ofte me en god latter. En annen slager er når de skal prøve å lære oss swahili…

Bleieskift er for oss nå blitt en vanesak.. men av og til skjer det uventede ting;

- Når bleien akkurat er tatt av å den nye er på vei på hører vi en god lyd. Splasj; det er ingen måte jeg klarer å stoppe denne gule suppen på.. så jeg blir fint nødt til å stå og vente til ungen er ferdig med ”nr to”. Kan ikke beskrives – må oppleves!

- Eller neste dag da vi var i bleieskiftet, bleien var akkurat tatt av og i et lite sekund snur jeg meg og der står spruten. Heldigvis bare nr en, men blir en go dam å tørke opp… Og når jeg er fornøyd med å tørke opp det meste av dammen og jeg står bøyd med hodet nedfor stellebordet, men en hånd oppå ungen, kjenner jeg plutselig noe varmt renne nedover armen. Halleluja – alt det gode kommer ovenifra!;-) I min skjappe reaksjon, reiser jeg meg raskt og resten kommer på skoen..

- En annen hendelse vi har ledd masse av (i ettertid) .er dette:
Jeg sitter og mater en alldeles nydelig baby – han smiler og ser ut til virkelig å like maten. Før dette. Jeg duller og radler med munnen min åpen, før jeg hvet ordet av det har jeg fått smake en del av den maten som har vært i hans munn også. En hærlig spy/gulp/rap!

Ønsker alle sammen en riktig god helg, nyd hvert eneste øyeblikk
- For de kommer aldri tilbake!

- Stine&Signe




8 kommentarer:

gunn inger sa...

Fantastiske beskrivelser jenter!! Mange herlige øyeblikk.
Er bare litt bekymra for om du har slakka litt av på det med rettskriving i Afrika Stine..va så sikker på at du hadde taket på "de sammensatte grafemene", men ser til min forferdelse at du flere ganger har snublet i om ordet skal ha sj el.skj.Eg e klar for ein skikkelige SOL-leksjon når du komme hjem:)Klem mamma gunn inger

Signus sa...

Eg tar på meg ALLESKYLD!!!
Stine har ikje retta!!;) d e der feilen ligge;)

mamma gunn inger sa...

Ha ha. Du e ærlige og hærlige Sinus! Då slappe eg av,så kan mor Ellen "sola" deg når du komme hjem.Fatt mot!Klem gunn inger

Anonym sa...

hahah!!!

herlikt jenter!!

ser fram te torsdag! ;)

helsing hu me et evigt monnsaar

Anonym sa...

Konge jenter, ler naar eg lese dette=D
Gla daakker<3
klem fra Goa

moffar sa...

I dag e eg å mormor hos dokken på Ålgård,koseleg, for oss jaffall:)
Håper d fortsatt he de gildt.
Med e ivrige på bloggen dåkkas.
tusen klemmer fra oss to i Hgsd.

Rebecca sa...

Hørres ubeskriveli herlikt ud! :D

walkoflife sa...

Hahahah! Konge!:D
Ser ut som dokk har opplevd litt av kvert!:D

Legg inn en kommentar

 

- Stine og Signe i Afrika - | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates